Manevi Destek Birimi

     BİLECİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ MANEVİ DESTEK BİRİMİ

07.01.2015 tarihinde Sağlık Bakanlığı ile Diyanet İşleri Başkanlığı arasında “Hastanelerde Manevi Destek Sunmaya Yönelik İşbirliği Protokolü” imzalanmıştır. Bu Protokol kapsamında 2015 yılından itibaren başlayan Manevi Destek Hizmetleri şu an itibariyle 75 İl’de 181 Sağlık tesisinde 243 Manevi Destek Personeli tarafından yürütülmektedir.

Hastanemizde ise Manevi Destek Hizmeti 2021 tarihinden itibaren sunulmaya başlanmıştır. Söz konusu hizmetin etkin, verimli ve usulüne uygun bir şekilde sunulabilmesi amacıyla hastane yönetimimiz tarafından Manevi Destek Birimi oluşturulmuştur. Manevi destek, talep eden hasta, hasta yakını ve hastane personeline ilgili personel tarafından hizmet verilmektedir.

İletişim:

Manevi Destek Personeli / Manevi Danışman: Şenol TURAN

HASTANE TEL NO:0228 202 2011

Dahili:2620.

Çalışma gün ve saatleri: Hafta içi hergün (Cuma hariç) 09:00-16:00

Manevi Destek birimi, hastanemizin 2. kat poliklinik binasında hizmet vermektedir. (Günlük iki saat odadaki görüşmeler için diğer saatler servislerdeki ziyaret ve görüşmeler için planlanmıştır.)

 

Manevi Destek Personeli /Manevi Danışman Kimdir? Görev Tanımı Nedir?

Manevi Danışman, yetkisi dâhilinde ve tanımlanmış görev talimatlarına göre; farklı yaşam dönemlerindeki bireylerin din veya maneviyatla ilişkilendirdiği sorunlarıyla başa çıkma süreçlerinde bütüncül bir yaklaşımla modern danışma teknikleri ile dinî ve manevi yöntemleri birlikte kullanan; problemi konusunda danışanların hedeflerine ulaşmalarını sağlamak maksadıyla bireyle veya grupla manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetlerini sunan ve mesleki gelişim faaliyetlerini yürüten nitelikli kişidir.

Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kuruluşlarında, talep eden hasta, hasta yakını ve hastane personeline dini konularda danışmanlık/rehberlik yapar, moral, motivasyon ve manevi destek sağlar.

Evde bakım hizmeti vermek üzere görevlendirilmiş ekipler ile birlikte, talep edilmesi halinde evde manevi destek hizmeti verilmesine destek olur.

Manevi destek biriminin, hastane personeline ve topluma tanıtılmasına yönelik çalışmalar yürütür.

Manevi Destek Personeli; Sağlık Personeli ile multidisipliner bir yaklaşımla hizmet verir. Manevi Değerler ışığında Danışmanlık ve Rehberlik yaparak, Moral-Motivasyon desteği sunar.

 

Manevi Destek /Manevi Danışmanlık Ve Rehberlik Nedir?

Dini referanslardan hareketle, bireylerin üzgün, sıkıntılı, korkulu hallerinde, yalnızlık ve ümitsizlik duygularına kapıldıklarında, ani değişmelerle gelen kriz durumlarında, maruz kaldıkları yeni duruma uyum sağlamalarına ve baş edebilme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaya, varsa sorularını cevaplamaya, hayatlarına yeni bir anlam vermelerine eşlik ederek onlara moral kazandırmaya yardımcı olur.

Hastaların sahip olduğu hayat görüşlerine dayalı olarak hastalara profesyonelce yardım ve eşlik ederek tedavi süresi boyunca güven ihtiyacına destek olur.

İletişim tekniklerini kullanarak etkin dinleme ve empatik yaklaşımla, teselli ve teskin edici (rahatlatıcı), açık, anlaşılır bir dille duygusal sağaltım ihtiyacına destek olur..

Hastaların hastalığı ya da problemi ile ilişkili olumsuz dini düşünceleri olumluya dönüştürmede pozitif düşünmesine yönelik rehberlik eder.

Hastalara rehabilitasyon süreçlerinde dini/manevi ihtiyaçlarının giderilmesinde destek olur.

Hastaların topluma yeniden uyum sağlamasına katkıda bulunur.

                Manevi destek hizmeti ile ilgili olmayan idari ve tıbbi alana hiçbir şekilde müdahil olunmaz.

 

Ne Değildir?

Manevi destek ve Rehberlik; Psiko-terapi, sosyal bakım ya da tıbbi bir tedavi değildir.

Manevi Destek Personeli; Psikolog, Psikiyatrist, Sosyal Hizmet Uzmanı, Tıbbi bir tedavici (Doktor) değildir.

Manevi Destek ve Rehberlik İlkeleri

1. Manevi Danışmanlık ve Rehberlik hizmeti, talep eden hasta, hasta yakını ve hastane personeline yönelik uygulanır.

2. Manevi destek talep eden kişinin öncelikle ihtiyacı tespit edilir.

3.Dinleme, anlama ve anlamlandırma metoduna ağırlık verilir.

4.Talep eden kişinin ihtiyacı ve beklentisi doğrultusunda sonuca birlikte ulaşılır.

5.Manevi Destek Personelinden; iletişim kurması, bireylere güven vermesi, içten ve samimi olması, danışanı güler yüzle karşılaması, anlamaya çalışması beklenir.

6.Baskısız danışma atmosferi oluşturarak, kişinin yargılanmayacağı ve suçluluk duygusu hissetmeyeceği şekilde problemlerini rahatça açmasını sağlar.

7.Manevi destekte gizlilik esastır. Kişisel bilgiler üçüncü şahıslarla kesinlikle paylaşılmaz. Sağlık Bakanlığı TKHK tarafından belirlenen “Personel Gizlilik Sözleşmesi ”hükümlerine bağlı kalınır.

8.Manevi Destek Hizmetini Talep eden kişiler arasında ayrım yapılmaz. Sınıflandırılmaz. Talep eden her kişinin bu hizmeti alması sağlanır. Bu hizmet Hasta ve İnsan Hakları açısından Dünyada ve Ülkemizde yasal güvence altına alınmıştır.

 

 

 

Nasıl Gidilir ?

YenimahalleEAH location.jpgManevi Destek birimi hastanemiz 2. kat poliklinik binasında hizmet vermektedir.

18 Nisan 2022